Honda Trójmiasto
Październik 23, 2014, 21:52:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się, lub zarejestruj proszę.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Galerie prywatne Galeria zloty Poczta Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PRZY SKRECANIU COS ZGRZYTA  (Przeczytany 2503 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
panczyk
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: oswiecim

wiadomości: 242

« : Listopad 16, 2005, 20:13:02 »

PRZY LEKKIM SKRECANIU KIEROWNICY  [TYLKO W LEWO]SLYCHAC JAKBY SZURANIE METAL O METAL   POZATYM  COS STUKA  OD LEWEJ STRONY KOLA  JAK JADE POWOLI NA NIEROWNNOSCIACH  DOMYSLACIE SIE COZ TO MOZE BYC??  TAK MNIEJ WIECEJ,BO I TAK NAPEWNO MECHANIKA BEDE MOSIAL ODWIEDZIC
Zapisane
gregorb
Maniak
******
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: kiedyś była Honda
Skąd: Gdańsk

wiadomości: 993

Email
« Odpowiedz #1 : Listopad 16, 2005, 20:54:23 »

Przegub zewnetrzny
Zapisane
lukasz
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord VII
Silnik:  K20A6

wiadomości: 1685
2291372
Email
« Odpowiedz #2 : Listopad 16, 2005, 22:54:58 »

Przegub trzeszczy (tak jakbys włożył patyk w szprychy od roweru) a nie szura ani nie stuka, i robi to przy maksymalnym skrecie a nie minimalnym. Może to jakiś kawałek blaszki kolo klocków sie odgiął i trze o tarcze?? Proponuje zeby ktos ruszyl autem tak zeby to zaczelo trzec a ty sie przysluchaj z zewnatrz.
Pozdro Łukasz
Zapisane

Bartolomeo
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Volvo
Model: S80
Silnik:  D5252T
Skąd: Lidzbark Warmiński

wiadomości: 463


WWW
« Odpowiedz #3 : Listopad 17, 2005, 19:22:01 »

A sworznie dolne lub górne?
Zapisane

H3M Pozdrowionka dla wszystkich H3M
lukasz
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord VII
Silnik:  K20A6

wiadomości: 1685
2291372
Email
« Odpowiedz #4 : Listopad 17, 2005, 20:12:32 »

Sworznie górne skrzypią (a nie szurają) przy bujaniu autem góra dół. Dolnych nie przerabiałem.
Pozdro Łukasz
Zapisane

grudziu
Noworodek
*
Offline Offline

Skąd: gda

wiadomości: 4


« Odpowiedz #5 : Listopad 18, 2005, 10:29:26 »

Cytuj z: "panczyk"
PRZY LEKKIM SKRECANIU KIEROWNICY  [TYLKO W LEWO]SLYCHAC JAKBY SZURANIE METAL O METAL   POZATYM  COS STUKA  OD LEWEJ STRONY KOLA  JAK JADE POWOLI NA NIEROWNNOSCIACH  DOMYSLACIE SIE COZ TO MOZE BYC??  TAK MNIEJ WIECEJ,BO I TAK NAPEWNO MECHANIKA BEDE MOSIAL ODWIEDZIC


H3M
mam identyczne objawy, przy skrecie w lewo słychać jakieś tarcie, i też coś stuka jak jade powoli na nierównościach  H3M

napisz mi co to było bo też jade do mechanika, ale kurna nie wiem do którego pojechać ...

aha moje auto to Suzuki Swift
Zapisane
mariuszm
Noworodek
*
Offline Offline

Skąd: Władysławów

wiadomości: 7


« Odpowiedz #6 : Luty 04, 2006, 19:00:45 »

prosta sprawa klocki hamulcowe niedługo do wymiany jest tam taka blaszka która daje znak o kończących się klockach możesz wyjąć klocki i zeszlifować blaszke która dotyka tarczy ale i tak czeka wymiana. H3M
Zapisane
Wiechu
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Biała szczała qp
Silnik:  D15b7
Skąd: Galway Irlandia

wiadomości: 237
Wiesiu22
Email
« Odpowiedz #7 : Luty 05, 2006, 18:23:57 »

mam takie pytanko  czy przegub zewnetrzny mozna samemu wymienic czy racej trzea jechac z tym do mechanika chodzi mi czy to jakis skomplikowany zabieg Huh? za odpowiedz bede dzwieczny
Zapisane

W końcu wracamy do serii
uho
Honda Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Audi A4 Quattro
Silnik:  WRC
Skąd: Morena

wiadomości: 1856

ojj tam ojj tam :)


« Odpowiedz #8 : Luty 06, 2006, 09:16:59 »

Cytuj z: "grudziu"
Cytuj z: "panczyk"
PRZY LEKKIM SKRECANIU KIEROWNICY  [TYLKO W LEWO]SLYCHAC JAKBY SZURANIE METAL O METAL   POZATYM  COS STUKA  OD LEWEJ STRONY KOLA  JAK JADE POWOLI NA NIEROWNNOSCIACH  DOMYSLACIE SIE COZ TO MOZE BYC??  TAK MNIEJ WIECEJ,BO I TAK NAPEWNO MECHANIKA BEDE MOSIAL ODWIEDZIC


aha moje auto to Suzuki Swift


1. Panczyk - piszemy bez CapsLocka

2. Grudziu - nie te forum
Zapisane

Lewy pas służy do wyprzedzania a nie zamulania !!!
Michuu
TopGun
********
Offline Offline

Marka: SUZUKI
Model: GSX-R
Silnik:  N/A
Skąd: Gdansk

wiadomości: 2904


« Odpowiedz #9 : Luty 06, 2006, 10:07:35 »

Cytuj z: "lukasz"
Sworznie górne skrzypią (a nie szurają) przy bujaniu autem góra dół. Dolnych nie przerabiałem.
Pozdro Łukasz


Gorne swoznie pukaja panie kolego. Dolny swozen skrzypi H3M

Cytuj z: "Wiechu"
mam takie pytanko czy przegub zewnetrzny mozna samemu wymienic czy racej trzea jechac z tym do mechanika chodzi mi czy to jakis skomplikowany zabieg Huh? za odpowiedz bede dzwieczny


Pewnie ze mozna:
1.Podnosisz auto i sciagasz kolo
2.musisz odkrecic swozen i dolne mocowanie amortyzatora ktore łaczy sie z dolnym wachaczem
3.Jak ci swozen wydzie podnosisz zwrotnice i wybijasz poloske od skrzyni biegow.
Pamietaj ze podczas wybijania swoznia udezaj mlotem  w obudowe zwrotnicy nie w sworzen.
4.Kiedy wyciagniesz poloske z przegubani to juz jest banalnie proste. Przegob trzyma sie na zabezpieczeniu wiec wkrec poloske w imadlo i walnij w przegob powinien wyskoczyc z zabezpiecznia.

Mam nadzieje ze wstepnie ci wyjasnilem operacje H3M
Pozdro i milej walki.
Zapisane

GSX-R
lukasz
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord VII
Silnik:  K20A6

wiadomości: 1685
2291372
Email
« Odpowiedz #10 : Luty 06, 2006, 10:10:54 »

Cytuj
Gorne swoznie pukaja panie kolego. Dolny swozen skrzypi

Byc może że też pukają. U mnie było to przeraźliwe skrzypienie!! Bo wymianie jak ręką odjął.
Pozdro Łukasz
Zapisane

Bruno
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Lublin/Warszawa

wiadomości: 140

« Odpowiedz #11 : Marzec 12, 2006, 17:11:42 »

u mnie czasami slychac, jakby cos popukiwało. Przy różnej pogodzie raz slychac raz nie. Nie wiem czy wilgosc ma wplyw na to, ale wydaje sie ze przy wilgotnej pogodzie slychac syukanie. W  srode jade wymenic poduszki stabilizatora i łącznik. Jakiś czas temu wymieniłem górne wachacze, bo sworznie mialy luzy, ale to nie pomoglo. Dolny sworzeń jest zle osadzony, lekko wystaje, ale z tego co mi mechanik mówił można jezdzic bez problemu, nie wyglada na uszkodzony. Czasami przy skrecie sluchac trzeszczenie, np jak zjezdzam z kraweznika wysokiego na ulice. Ale nie zawsze. Czy sworznie moga w jezdzie na prosto postukiwac i tu pisze o dolnych? Lukasz pisał że mu gorne skrzypiały, Michu na to ze gorne pukaja a dolny skrzypi.

Całe przednie zawieszenie przejrzane, oprocz tych gum łacznka stabilizatora lekko wybitych i zle osadzonego sworznia  mechanicy nic nie znalezli a ogladalo 3 czy 4 roznych w roznych zakładach.

Prosze o sugestie.
Zapisane

Civic 97 r. Model 98 - 5D. Gen.VI. Bordowy metalik
Czakus
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Sopotkowo

wiadomości: 193


« Odpowiedz #12 : Marzec 13, 2006, 11:15:32 »

hyhy .... klasyczna sprawa .. przegub zewnetrzny.To jest charakterystyczne PYKANIE ..w dwoch haniach mialem taka sama sytuaacje ale tylko z prawym przegubem

pozdro .
Zapisane

zakus
jurkiel
Młodzieniaszek
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 2,0iLS
Silnik:  F20Z2
Skąd: Gdynia

wiadomości: 60


Email
« Odpowiedz #13 : Marzec 13, 2006, 14:23:59 »

Cytuj z: "Wiechu"
mam takie pytanko  czy przegub zewnetrzny mozna samemu wymienic czy racej trzea jechac z tym do mechanika chodzi mi czy to jakis skomplikowany zabieg Huh? za odpowiedz bede dzwieczny


Ostatnio to robiłem sam osobiście pod okiem mechanika więc napewno i Ty dasz sobie radę, w manualu jest nawet dokładna instrukcja jak to się robi, zresztą Michauu Ci to ładnie opisał

Mi udało się to zrobić bez wyciągania półosi ze skrzyni, ale robiłem to w garażu z kanałem, najgorsza sprawa to zbicie przegubu, ale nie ma co się martwić że się go rozwali bo w końcu jest do wymiany
powodzenia
Zapisane
Bruno
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Lublin/Warszawa

wiadomości: 140

« Odpowiedz #14 : Marzec 13, 2006, 15:21:51 »

ale czy przegub by pykał/pukał w jezdzie na wprost? Bo tak sie odbywa  mnie i czy czasem by bylo slychac a czasem nie?
Zapisane

Civic 97 r. Model 98 - 5D. Gen.VI. Bordowy metalik
jurkiel
Młodzieniaszek
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 2,0iLS
Silnik:  F20Z2
Skąd: Gdynia

wiadomości: 60


Email
« Odpowiedz #15 : Marzec 13, 2006, 15:34:21 »

U mnie była dziwna sytuacja
teoretycznie przegub zew pyka tylko przy skreconych kołach, ale moj, wydawał również odgłos przy jeździe na wprost nie było to takie tykani, ewentualnie  można by to nazwać jak tykaniem z bardzo dużą czestotliwościa - dział się to tylko przy prędkościach powyżej 90 km/h i tylko wtedy jak był rogrzany smar czyli po pół godzinnej jeździe ( przynajmniej ja to sobie tak tłumaczyłem)
po wymianie zew przegubu odgłosy ustały
Zapisane
Bruno
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Lublin/Warszawa

wiadomości: 140

« Odpowiedz #16 : Marzec 13, 2006, 17:28:35 »

u mnie slychac CZASAMI stukanie, ale takie jakby rurka pusta stukala gdzies w podloge przed kierowca, po stronie pasazera bardzo malo slyszalne to jest. I jak pisałem wczesniej raz slychac, raz nie. Nie do konca jestem pewny co to puka. Mechanik twierdzi ze to stabilizator i stukac moze łącznik i/lub gumi mocujace (srodkowe). Gorny sworzen wymienilem, dolny nie ale chyba dolny nie puka H3M
Zapisane

Civic 97 r. Model 98 - 5D. Gen.VI. Bordowy metalik
Bruno
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Lublin/Warszawa

wiadomości: 140

« Odpowiedz #17 : Marzec 15, 2006, 21:35:28 »

Wczoraj wymieniłem gumy i łącznik stabilizatora, zawieszenie stało sie sztywniejsze. Pojezdziłem dziś troszke. Niestety przy raptownym skrecie w prawo pukanie znow wróciło. Wydaje mi sie że dodatkow słychac jakby trzeszczenie. Czy to może być dolny sworzeń? Jest on żle osadzony(wystaje) moze czas jego minął. Ostatnio jak mechanik sprawdzał go twierdził ze jest wporządku. Ciekawe czy to mozliwe ze przy duzej wilgotnosci i deszczowej pogodzie bardziej trzeszczy-puka niż przy suchej? Bo wszystko wskazuje na to ze ma to znaczenie. A moze jest podobnie jak u jurkiel`a i to jest przegub, przy skrecie nic nie przeskakuje, ale czasami wydaje mi sie ze trzeszczy np przy zjezdzaniu z kraweznika,etc. Moze to jednak ten sworzen H3M Czy przy skrzyni biegów też jest taki przegub?
Zapisane

Civic 97 r. Model 98 - 5D. Gen.VI. Bordowy metalik
jurkiel
Młodzieniaszek
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 2,0iLS
Silnik:  F20Z2
Skąd: Gdynia

wiadomości: 60


Email
« Odpowiedz #18 : Marzec 16, 2006, 08:49:58 »

Cytuj z: "Bruno"
A moze jest podobnie jak u jurkiel`a i to jest przegub, przy skrecie nic nie przeskakuje, ale czasami wydaje mi sie ze trzeszczy np przy zjezdzaniu z kraweznika,etc. Moze to jednak ten sworzen H3M Czy przy skrzyni biegów też jest taki przegub?


Witam
Myśle ze u Ciebie to nie przegub, kilka sugesti do sprawdzenia
-przegub od skrzyni czyli wewętrzny (tez występuje) przenosi podobno bardziej wibrację na dźwignie zmiany biegów, jego uszkodzenia chyba bardzo nielicznie sie zdażaja, ja osobiście miałem uszkodzone obydwie gumy osłaniające i nic im sie nie stało, podobno można sprawdzić to w taki sposob ze gdy występują te stuki przyspieszając zaciągasz delikatnie ręczny hamulec ( wtedy bardziej obciązasz te przeguby) i sprawdzasz czy sie wzmaga
-przegub zewnętrzny można uszkodzić hihi nagminnym paleniem kapcia przy sręconych kołach, bądź gdy uszkodzi sie usłona i do smaru dostanie sie troszeczkę piasku wtedy przegub leci momentalnie, u mnie powodem był drugi przypadek takze może zacznij od sprawdzenia czy masz całe osłony, objawem jest jest charakterystyczne metaliczne tykanie przy skręcaniu ale TYLKO gdy jest przełożenie z silnika na koła, mam nadzieje że rozumiesz co chce powiedzieć np. jeżeli ruszasz czy przyspieszasz i skręcasz to będzie tykał a jeżeli zdejmiesz nogę z gazu to przestanie bo przegub nie ma obciązenia, czyli aby to sprawdzić pojeździj kilkanaście minut aby rozgrzac smar w przegubach ( teraz jest zimno wiec jest bardziej stały co likwiduje luzy) i wjedź na pusty parking i zacznik kręcić, nie trzeba szybko jechać, tykanie tez może występować przy róznej sile skrętu bo wtedy inne elementy przegubu zewnętrzengo pracują bardziej a inne mniej
-kolejne Twoje pytanie "czasami wydaje mi sie ze trzeszczy np przy zjezdzaniu z kraweznika" - moim zdaniem to nie może byc przegub on nie jest wtedy wogóle obciązony

-raczej stawiam na ten źle osadzony sworzeń bo:
-skoro żle to jak dobrze rozumiem krzywo więc musi mieć gdzieś jakąs przestrzeń gdzie nie jest trzymany właściwie, wilgoć woda dostając się w szczeliny dodatkowo zmniejsza tarcie i może on sie tam jakoś "przemieszcza" wydając przy tym dźwiek który słyszysz- chodzi mi o to że nie ma luzu na "jabłku" a tam gdzie jest żle osadzony
-jak to sprawdzić? ja mam np za niecały miesiąc przegląd techniczny, tak płace i tak płace, wieć teraz bedę wymagał ( bo też mi coś stuka hehe), pojadę na Hutniczą do Gdyni i wezmę go na szarpaki zresztą chyba zawsze tam biorą, wejdę do kanału i będę sluchał jak będą mi rozrywali zawiechę - to najlepsza metoda bo zawieszenie jest obciąone masą auta a nie wisi w powietrzu.

Mam nadzieję że choć trochę Ci pomogłem
pozdrawiam
Zapisane
Bruno
Bywalec
***
Offline Offline

Skąd: Lublin/Warszawa

wiadomości: 140

« Odpowiedz #19 : Marzec 16, 2006, 12:26:31 »

Bardzo mi pomogłeś, kaze dzis mechanikowi odkrecic srube sworznia moze da sie sprawdzic czy ma luz na jablku, ale barodz wielcce prawdopodobne ze zle osadzenie sworznia powoduje hałas H3M Czy odglosy sworznia przenosza sie na zawieszenie, u mnie jest wtedy bicie na kierownicy i jakby na pedale gazu.
czy to mozliwe? A odmosnie szarpakow to noc nie wykazaly H3M bylem 3 razy
Zapisane

Civic 97 r. Model 98 - 5D. Gen.VI. Bordowy metalik
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.147 sekund z 25 zapytaniami.