Honda Trójmiasto
Październik 31, 2014, 13:37:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się, lub zarejestruj proszę.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Galerie prywatne Galeria zloty Poczta Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koło pasowe wału korbowego  (Przeczytany 2205 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« : Styczeń 24, 2008, 19:01:45 »

Powiedzcie mi jaki jest najlepszy i najpewniejszy sposób zablokowania silnika żeby odkręcić koło pasowe wału korbowego ?
Zapisane
radzio_k
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Saab
Model: 9-3 SS
Silnik:  1,9 tids
Skąd: Pryszczewo Gd.

wiadomości: 673

5648682
Email
« Odpowiedz #1 : Styczeń 24, 2008, 19:29:54 »

wsadz dluga i gruba srube z jeden z otworow w kole pasowym tak zeby zblokowala sie o blok silnika podczas odkrecania.
nie jest to moze najlepszy i najbardziej profesjonalny sposob ale dziala.   
Zapisane

Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« Odpowiedz #2 : Styczeń 24, 2008, 19:35:43 »

Tzn. zablokować koło pasowe wałka rozrządu no nie ? A pasek nie przeskoczy?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2008, 19:39:19 wysłane przez Tomekk » Zapisane
radzio_k
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Saab
Model: 9-3 SS
Silnik:  1,9 tids
Skąd: Pryszczewo Gd.

wiadomości: 673

5648682
Email
« Odpowiedz #3 : Styczeń 24, 2008, 19:40:53 »

 w kole pasowym walu korbowego powinienes miec otwory.kol na walku rozrzadu nie ruszaj
Zapisane

Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« Odpowiedz #4 : Styczeń 24, 2008, 19:50:49 »

Nie chcę walnąć głupoty ale w Accordzie koło jest chyba pełne bez żadnych otworów
Zapisane
radzio_k
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Saab
Model: 9-3 SS
Silnik:  1,9 tids
Skąd: Pryszczewo Gd.

wiadomości: 673

5648682
Email
« Odpowiedz #5 : Styczeń 25, 2008, 08:53:26 »

tu juz niestety nie pomoge, wiem ze d seria ma.najlepiej wsadzic lape i sprawdzic namacalnie.tylko wylacz najpierw silnik zeby potem łokciem z nosie nie dlubac H3M
Zapisane

SiMpSoN
TopGun
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Citroen / Volkswagen
Model: Berlingo / G4 cabrio
Silnik:  HDI / GT
Skąd: Gdańsk

wiadomości: 391

Simpson Customs

264756 85688552
WWW Email
« Odpowiedz #6 : Styczeń 25, 2008, 09:37:04 »

sprawdź czy nie ma w okolicy łączenia skrzyni z silnikiem jakiegos otworu przez który zablokujesz koło zamachowe chociażby śrubokrętem
Zapisane

..:: SiMpSoN Customs ::.. ...był sobie kiedyś Civic

www.ATVZONE.pl
C00li
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: ED7, ED6, ED9, 126Bis
Silnik:  ZC, 2*HxxA, D16Z5, D15Bx, 126A2
Skąd: Sopot

wiadomości: 4441

1801311
WWW
« Odpowiedz #7 : Styczeń 25, 2008, 12:03:39 »

tu juz niestety nie pomoge, wiem ze d seria ma.najlepiej wsadzic lape i sprawdzic namacalnie.tylko wylacz najpierw silnik zeby potem łokciem z nosie nie dlubac H3M
Nie do konca D-seria, bo w D16Z6 tez nie ma otworow w kole pasowym. Powinno sie zablokowac kolo zamachowe, a jak nie, to V bieg, reczny i moze sie nie ruszy H3M
Zapisane

"Coooli [...] wszystkie czesci RAMBO nie sa tak hardcorowe jak twoje poczynania" - pompa

Nie idę na łatwiznę, nie wkładam B-serii H3M No chyba, że w Prima Aprilis H3M
Zbyniu
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 1.8i LS '02
Silnik:  F18B2
Skąd: Łódź

wiadomości: 578


WWW
« Odpowiedz #8 : Styczeń 26, 2008, 00:32:06 »

Odkręcać pistoletem pneumatycznym (mocnym) i nic nie trzeba blokować.
Zapisane

Pozdrawiam,
Zbyszek

Honda Accord 1.8i LS '02 (CG85)
Donald05
Mod_HT
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Civic
Silnik:  D14A4
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

wiadomości: 4231

Keine ol brenen ;)


« Odpowiedz #9 : Styczeń 26, 2008, 00:39:02 »

Odkręcać pistoletem pneumatycznym (mocnym) i nic nie trzeba blokować.
O w mordę to nie wiem jak mocny musiałby być np u mnie było tak przykręcone że mało co klucza o długości pół metra nie pogiąłem a złamałem gruby śrubokręt chromowo wanadowy przy blokowaniu H3M
Zapisane

Czasami serce wygra z rozumem, aby rozum mógł wygrać z sercem H3M Paranoja ale jak prawdziwa H3M
Zbyniu
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 1.8i LS '02
Silnik:  F18B2
Skąd: Łódź

wiadomości: 578


WWW
« Odpowiedz #10 : Styczeń 26, 2008, 00:44:43 »

Jak zmieniałem rozrząd to mechanik nie mógł odkręcić swoim "zwykłym" pneumatykiem. Powiedział, że musi podjechać po inny klucz, wrócił za pół godziny z dużo większym kluczem pneumatycznym i po chwili śruba była odkręcona H3M

Generalnie przy impulsowej metodzie odkręcania (pneumatyk) bezwładność wału i koła zamachowego jest wystarczającym "podparciem". IMHO to jest najbezpieczniejsza i najpewniejsza metoda odkręcania/dokręcania tej nakrętki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2008, 00:46:37 wysłane przez Zbyniu » Zapisane

Pozdrawiam,
Zbyszek

Honda Accord 1.8i LS '02 (CG85)
Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« Odpowiedz #11 : Styczeń 26, 2008, 08:03:44 »

Śruby  Grin
Zapisane
Zbyniu
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord 1.8i LS '02
Silnik:  F18B2
Skąd: Łódź

wiadomości: 578


WWW
« Odpowiedz #12 : Styczeń 26, 2008, 10:05:00 »

A tak, oczywiście H3M
Zapisane

Pozdrawiam,
Zbyszek

Honda Accord 1.8i LS '02 (CG85)
Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« Odpowiedz #13 : Marzec 13, 2008, 13:22:15 »

A oto najlepszy i zalecany przez service manual sposób zablokowania koła pasowego klucz sześciokątny 50 mm ( wyrób własnej produkcji) nie ma siły na to he he

Zapisane
C00li
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: ED7, ED6, ED9, 126Bis
Silnik:  ZC, 2*HxxA, D16Z5, D15Bx, 126A2
Skąd: Sopot

wiadomości: 4441

1801311
WWW
« Odpowiedz #14 : Marzec 13, 2008, 17:56:28 »

No piękny kluczyk, tylko powiedz gdzie dorwałeś nakrętkę 50mm (albo 2 cale) bo też chciałem sobie taki pospawać?
Zapisane

"Coooli [...] wszystkie czesci RAMBO nie sa tak hardcorowe jak twoje poczynania" - pompa

Nie idę na łatwiznę, nie wkładam B-serii H3M No chyba, że w Prima Aprilis H3M
Tomekk
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: HONDA ACCORD
Model: CC7
Silnik:  F20Z1
Skąd: Tarnów

wiadomości: 240


« Odpowiedz #15 : Marzec 13, 2008, 19:26:40 »

No to jest cięte z pręta sześciokątnego pełnego, wiercony otwór wewnętrzny fi 32mm na nasadkę 19 mm i ramię do tego . A dostęp miałem u znajomego w pracy w warsztacie ślusarskim
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.209 sekund z 25 zapytaniami.