Honda Trójmiasto
Kwiecień 19, 2014, 19:02:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się, lub zarejestruj proszę.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Galerie prywatne Galeria zloty Poczta Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Civic EJ D16Z9 - zmiana silnika na D16Z6  (Przeczytany 925 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Jacek CS
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: EJ1
Silnik:  D16Z9
Skąd: 3city

wiadomości: 384
2867666
Email
« : Maj 10, 2009, 21:46:45 »

Witam

Z uwagi na to, że remont mojego d16z9 okazal sie nieoplacalny poszukalem  nowego silnika i znalazlem d16z6 z fajnym przebiegiem w milach, itd. To tak w teorii, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.

Mam pytanie o rożnice miedzy tymi silnikami - jest to dla mnie dosyc wazne sprawa, gdyz bede chcial na wstepie zmienic paski, itd. i chcialbym wiedziec jak dobierac czesci.

Kupilem sam silnik - caly osprzet zostaje moj, ma ponoc pasowac bez problemu.

Temat roznic byl już kiedyś poruszany, ale jakos zaostał urwany w połowie. Były różne sugestie i rozbieżne opinie, wieć założyłem nowy, gdyz chciałbym poznac wyjaśnienie tej sprawy, a nie odgrzewać kotleta.

Mc Rocky pisal w nim, że:
meex1 a własnie, że sie bardzo od siebie roznia a choc by pod głupim wzgledem ze ma inne koła pasowe bo pasek ma 116 zebów a d16z6 ma 104.
Jest kompletnie inna głowica, inne zawory, inne prowadnice zaworów, wałek rozrzadu, uszczelka pod głowica i specjalnie wywarzany wał pod ten silnik bo te silniki w wersji ex wychodziły z turbina w stanach.
pozdrawiam

Ja na civicklubie slyszalem odwrotnie, że silnik (blok+glowica) jest ten sam, ze roznice sa w osprzecie, zwlaszcza w kolektorze ssacym. Kolesie z CCU mowia to samo.

Czy ktos moze potwierdzic któraś z tych wersji?
Do którego mam dobierac paski, jakie uszczelki pod kolektory? Domyslam sie, ze rozrzad to do z6, ale z pozostalymi nie jestem już taki pewien.

Dzieki i pozdrawiam
Jacek
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2009, 00:24:57 wysłane przez Jacek CS » Zapisane
rojass
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: VW
Model: BORA VARIANT
Silnik:  AJM
Skąd: Tczew

wiadomości: 1530

4331683
« Odpowiedz #1 : Maj 12, 2009, 10:29:38 »

Cytuj z: McRocky  Luty 21, 2007, 09:07:28
meex1 a własnie, że sie bardzo od siebie roznia a choc by pod głupim wzgledem ze ma inne koła pasowe bo pasek ma 116 zebów a d16z6 ma 104.
Jest kompletnie inna głowica, inne zawory, inne prowadnice zaworów, wałek rozrzadu, uszczelka pod głowica i specjalnie wywarzany wał pod ten silnik bo te silniki w wersji ex wychodziły z turbina w stanach.
pozdrawiam

Największa bzdura jaką słyszałem - żaden civic nie wychodził w żadnej wersji z silnikiem turbodoładowanym w benzynie.

Słyszałem, że te silniki są identyczne i praktycznie nieczym się nie różnią - ale głowy sobie uciąć nie dam.
Zapisane


Strojenie: CROME/Hondata - OBD0/OBD1/OBD2 (ulica/hamownia) www.strojenia.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.172 sekund z 24 zapytaniami.