Honda Trójmiasto
Sierpień 20, 2014, 06:49:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się, lub zarejestruj proszę.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Galerie prywatne Galeria zloty Poczta Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Błąd nr 9 - czujnik położenia wału korbowego  (Przeczytany 3087 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« : Styczeń 11, 2011, 17:00:49 »

Dzis po kilku tygodniach spokoju znów wyskoczył bląd nr 9. - czujnik położenia wału korbowego
Stało się to stojąc na swiatłach.

Czuć było delikatnie nierówną pracę silnika, jakby na jeden gar nie palił, ale nie dam za to głowy.
Gdzie szukać tego czujnika w silniku??
Zapisane

EG9JRSC, CB7
cieniu_
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord IV 91r. CB3
Silnik:  F20A2
Skąd: Łódź

wiadomości: 224

4480310
Email
« Odpowiedz #1 : Styczeń 11, 2011, 18:02:52 »

A jednak... Temat powrócił. (Pamiętam Twój post)
Jeżeli nic nie znajdziesz to daj znać na pw, wystawię Ci "pełnego" service booka, może tam coś znajdziesz.
Ja mam gaźnik i tylko się na tym skupiałem w tym manualu, więc nawet nie wiem co tam jest do wtrysku.
Zapisane

Skopiowałem Internet na dyskietkę.
Sheiva
Maniak
******
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: p5g
Silnik:  F20A4
Skąd: Gdynia

wiadomości: 845


WWW Email
« Odpowiedz #2 : Styczeń 11, 2011, 19:05:51 »

Gdzie szukać tego czujnika w silniku??

Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził, ale zdaje mi się, że w aparacie zapłonowym.
Zapisane

Nie sztuką jest kupić nowe i wymienić - sztuką jest naprawić !

Naprawy elektromechaniczne, przeglądy przed- i po-zakupowe, diagnostyka komputerowa, tuningi, kompleksowe konserwacje podwozia wszelkich modeli samochodów marki Honda.
https://www.facebook.com/DrSheiva
Dlugi_se
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Mazda
Model: 626 GF  '98
Silnik:  2.0  116KM
Skąd: Szczytno

wiadomości: 392

9009415
Email
« Odpowiedz #3 : Styczeń 11, 2011, 21:21:04 »

w manualu mówią tak...


* Schowek01.jpg (92.66 KB, 661x905 - wyświetlony 586 razy.)

* Schowek02.jpg (84.68 KB, 642x872 - wyświetlony 257 razy.)
Zapisane
MAREKK
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord
Silnik:  2.0
Skąd: MIĘDZYBORÓW

wiadomości: 1999


« Odpowiedz #4 : Styczeń 11, 2011, 21:28:34 »

sprawdz dokładnie kostke u mnie przewud się wysunoł
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #5 : Styczeń 12, 2011, 00:35:57 »

Panowie, dzięki za odzew .
Dzis posłuchałem pracy silnika i rzężi mi aparat zapłonowy, a dokładnie cos, co w nim siedzi H3M

Sądze, że tu można szukać przyczyny. Może aparat przerywa i komp gubi zapłon i nie wie gdzie są tłoki czyli nie zna położenia wału stąd ten błąd. Dobrze dedukuje??
Chyba nie pozostaje nic innego jak kupić zestaw regeneracyjny + nową kopułkę.

Zapisane

EG9JRSC, CB7
Dlugi_se
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Mazda
Model: 626 GF  '98
Silnik:  2.0  116KM
Skąd: Szczytno

wiadomości: 392

9009415
Email
« Odpowiedz #6 : Styczeń 12, 2011, 15:25:30 »

rozbierz aparat to będziesz wiedział na 100%. Pewnie łozysko siadło.
Jak będziesz zmieniał łożysko to i simmering by wypadało bo kopułka i palec może być ok choć ja przy tej okazji tez u siebie wymieniałem.
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #7 : Styczeń 13, 2011, 01:05:51 »

rozumiem, że pomimo iz mam
F22A6 na Stany to Z22A7 tych europejskich aparat podejdzie? Czy może są jakieś różnice?
Ogólnie jest tak, że ten błąd wyskakuje, ale żadko. Może w sumie 5 razy się pojawił.
Check nie swieci nonstop. Dzis zrobiłem wieczorem ok 30 km i jezdził normalnie, ale fakt aparat juz zgrzyta wyrażnie swoim wnętrzem H3M

Musze to zrobic bo jak mi stanie, to kto mi automata scholuje poza lawetą?? H3M
Zapisane

EG9JRSC, CB7
Dlugi_se
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Mazda
Model: 626 GF  '98
Silnik:  2.0  116KM
Skąd: Szczytno

wiadomości: 392

9009415
Email
« Odpowiedz #8 : Styczeń 13, 2011, 15:24:16 »

na jednej z 3 "nibynóżek" masz oznaczenie aparatu TD-xxx. Musisz szukać aparatu z takim właśnie oznaczeniem.
Moim zdaniem wystarczy wymienić łożysko z tego co opisujesz.
Jest dostępne w hurtowni Kulka
Albo na allegro kup zestaw łożysko +uszczelniacz wewnętrzny.
Zapisane
Accordynator
Bywalec
***
Offline Offline

Model: CB8
Silnik:  F22A7
Skąd: Wilkowyje

wiadomości: 234


« Odpowiedz #9 : Styczeń 14, 2011, 12:34:22 »

rozumiem, że pomimo iz mam
F22A6 na Stany to Z22A7 tych europejskich aparat podejdzie? Czy może są jakieś różnice?

   Sama obudowa/podstawa aparatu będzie pasować. Ale z okablowaniem to będziesz musiał się pobawić w przekładanie. W wersji na USA masz prawdopodobnie zewnętrzną cewkę zapłonową, umieszczoną poza aparatem.
Wersje europejskie miały cewkę pod kopułką aparatu, wewnątrz. Stąd różnice w
okablowaniu aparatów.
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #10 : Styczeń 14, 2011, 13:05:07 »


Moim zdaniem wystarczy wymienić łożysko z tego co opisujesz.
Jest dostępne w hurtowni Kulka


a jakiś namiar? Ja z Wrocławia jestem, a tu dzwonie po sklepach i nie mają tego łożyska H3M



Wersje europejskie miały cewkę pod kopułką aparatu, wewnątrz. Stąd różnice w
okablowaniu aparatów.

masz na mysli, że do aparatu idze 5 kabli?
No to kibel H3M

A łożysko jest wymienne w sensie takie samo??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2011, 13:19:08 wysłane przez podlez » Zapisane

EG9JRSC, CB7
Accordynator
Bywalec
***
Offline Offline

Model: CB8
Silnik:  F22A7
Skąd: Wilkowyje

wiadomości: 234


« Odpowiedz #11 : Styczeń 14, 2011, 14:01:38 »

Żaden kibel. Europejski aparat podejdzie, tylko będziesz musiał przełożyć wiązkę
przewodów niskiego napięcia bo jest inna, w stosunku do wersji USA, z racji inaczej
umiejscowionej cewki wys. napięcia. Wałek i obudowa są te same. Jak bardzo się uprzesz
to można i wstawić wewnętrzną cewkę do wersji USA, ale to pewien krok wstecz (i większa babranina z kalami) bo japońce poszli w odwrotnym kierunku i w wersjach USA z lat 92-93 stosowali już zewnętrzne cewki
(chociaż wersje 90-91 miały wewnątrz). Oczywiście te aparaty z wewnętrzną cewką mają
tylko cztery wyprowadzenia wys. napięcia w kopułce, a te z zewnętrzną 5. Ale to tylko kwestia
samej kopułki.
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #12 : Styczeń 14, 2011, 14:48:47 »

accordynator  H3M  H3M

wyciagnę aparat i postaram się dobrac łożysko.
Mam nadzieje ze awaria ustąpi, jak nie to kupie uzywkę, chociaz...
 w W USA są nowki sztuki do mnie po 80$ + kombinowana wysyłka ok 20$ i jest u mnie, w cenie prawie takiej samej po jakiej na allegro sprzedają 18 letnie aparaty!!!
Zapisane

EG9JRSC, CB7
Dlugi_se
Stały Bywalec
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Mazda
Model: 626 GF  '98
Silnik:  2.0  116KM
Skąd: Szczytno

wiadomości: 392

9009415
Email
« Odpowiedz #13 : Styczeń 16, 2011, 14:27:31 »

Łożysko masz dostępne w hurtowni kulka,nie pamiętam dokładnego adresu ale w google wpisz sobie hurtownia łożysk kulka i znajdzie.prowadzą sprzedaż przez internet i takie łożysko z przesyłka kosztuje ok 50zł.
 Ewentualnie jak nie chcesz szukać to na allegro są aukcję z łożyskiem i uszczelniaczem za trochę ponad 100zł.
W serwisie mają tylko podstawę aparatu złożona z walkien i czujnikami za niecałe 2000zł i tylko to proponują.
Oznaczenie łożyska to chyba
6001/2NSL
W sklepach z częściami do samochodów nie masz co szukać bo tam nie wiedzą w ogóle o co chodzi.
W sklepach z łożyskami możesz próbować i jest to łożysko o wymiarach prawie takich samych jak 6001 z tym że wewnętrzną średnica jest na wałek 12,5mm a nie 12 jak w normalnym.
Jak mocno potrzebujesz to mogę ci sprzedac takie łożysko bo mam w domu.miałem robić jeden aparat ale jak masz nóż na gardle to daj znać na pw to się dogadamy i ci wyśle.
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #14 : Styczeń 16, 2011, 16:30:14 »

dzięki wielkie za szczegółowe info.
Wczoraj znalazłem chwilę i rozebrałem aparat.
Lożysko było zatarte. Skrzypiało i czuc było opory.

Problem w tym, że przed łożyskiem jeks jakis element, który jest docyś sprytnie zablokowany na wałku (jakaś blaszka rozprężna cyz czoś) i ciezko to ruszyć.
Jutro kolega spróbuje urzyć prasy, tylko nie wiem z jakiego stopu jest to coś i czy nie pęknie..

Naszczęście zeszły sniegi i wyprowadziłem civica, więc teraz tym sie poruszam.

Znalezłem tez tą firma 'kulka' we wrocku mają swój punkt.

trzeba będzie trochę powalczyc i mam nadzieje, że szybko złoże aparat.
Zapisane

EG9JRSC, CB7
gomez405
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: honda
Model: accord IV
Silnik:  f20a5
Skąd: kraków

wiadomości: 605


Email
« Odpowiedz #15 : Styczeń 16, 2011, 19:27:55 »

http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,36711.0.html

tu masz wszystko
Zapisane

podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #16 : Styczeń 17, 2011, 15:21:04 »

zamówiłem łożysko.
dla potomnych podaje dane:
NACCHI
6001/012-2NSL

koszt we Wrocku 28PLN + vat. Bedzie w środe.

P.S. łozysko stare juz zdjęte H3M
Zapisane

EG9JRSC, CB7
Accordynator
Bywalec
***
Offline Offline

Model: CB8
Silnik:  F22A7
Skąd: Wilkowyje

wiadomości: 234


« Odpowiedz #17 : Styczeń 18, 2011, 17:56:12 »

A w kwestii uszczelniacza?
Znalazłeś może jakiś dostępny odpowiednik?
Zapisane
podlez
Forum Master
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord, Civic
Silnik:  F22A6, B16a2 JRSC
Skąd: Wrocław

wiadomości: 513


Email
« Odpowiedz #18 : Luty 16, 2011, 10:01:30 »

A w kwestii uszczelniacza?
Znalazłeś może jakiś dostępny odpowiednik?
na razie nie H3M Mam wymiary i uruchomiłem poszukiwaczy H3M Wabco i Volvo, moze tam coś znajdą  H3M
Jutro złoże na starym ew. dodam ciut silikonu.

[Dodano: Styczeń 18, 2011, 20:35:50]
no to jestem po wymianie łozyska.
Aparat poskładany,ale nie jest dobrze.
Furka jeżdzi jednak nadal wyskakuje mi błąd nr 9.
Zrobiłem reset, odpalony aż do załączenia wiatraka chłodnicy.
Podczas "nauki" silnik pracuje elegancko. Zadnych błędów. Jednak zrobię 5km i juz check.

Nie jest to regułą, ponieważ check potrafi wyskoczyć czasem po 20km.

I tu pytanie.
Czy czujniki położenia wału korbowego są wymienne w aparatach Z f20 i F22? A może z innych serii jak np D (z civica) tez podejdą, bo śa takie same??

Ogólnie to silnik pracuje normalnie, ma lekko podwyższone obroty ok 850-900, ale nie odcina, nie gubi zapłonu.

Chyba łozysko a raczej bicie oski uszkodziło juz ten czujnik i trzeba go wymienic, to tak na moje.

jakies sugestie??


[Dodano: Styczeń 24, 2011, 08:12:05]
EDIT: 16/02.
Problem zażegnany H3M H3M H3M
Zatarte łozysko zaczeło się obracać w obudowie aluminiowej i trochę ją wytarło, co powodowało luzy i w konsekwencji gubienie sygnału przez czujnik położenia wału.
Kolega damian_stanek poratował aparatem zapłonowym i po przełożeniu obudowy problem ustąpił.
Zatem znów latam po szosach zajebistym accordem H3M  H3M

Ostanio mialem kurs z szafą. Dwa metry wchodzą do accorda, 270cm juz nie H3M
A i spalanie jak z nią jechalem wyszło 11/100 lpg, nowy rekord H3M

Zapisane

EG9JRSC, CB7
MAREKK
Honda Master
********
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Accord
Silnik:  2.0
Skąd: MIĘDZYBORÓW

wiadomości: 1999


« Odpowiedz #19 : Luty 16, 2011, 14:41:15 »

a coś ty ja do lasu wywiózł zwróciłeś jej wolność czy jak H3M
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2011, 18:27:03 wysłane przez MAREKK » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.137 sekund z 24 zapytaniami.