Honda Trójmiasto
Wrzesień 22, 2014, 12:10:27 *
Witamy, Gość. Zaloguj się, lub zarejestruj proszę.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Galerie prywatne Galeria zloty Poczta Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana tylnych amortyzatorów Honda Civic 5D MB2 '98  (Przeczytany 2813 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
wrobel86zzyzx
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda
Model: Civic MB2
Silnik:  Odmulony D14A7
Skąd: Sławno

wiadomości: 115

8549980
« : Lipiec 18, 2011, 22:12:49 »

Hej. Dziś wymieniałem amortyzatory z tyłu w Civicu "angielce" 98r. Porobiłem parę fotek. Opiszę każdy krok, może komuś się kiedyś przyda.

1) Po ściągnięciu koła, trzeba dostać się do śrub w bagażniku i trochę je popuścić ale nie odkręcać do końca (klucz 15).

2) Następnie bierzemy się za odkręcenie dwóch śrub mocujących przewody hamulcowe (uwaga bo można je łatwo zerwać). Parę minut przed odkręcaniem psiknąć wd40 lub podobnym specyfikiem (klucz 10).

3) Odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora (klucz 13).

4) Odkręcamy wahacz poprzeczny na którym teraz opiera się dolne mocowanie amortyzatora. Śruba będzie ciężko szła z tego względu, że oryginalnie była jeszcze potraktowana jakimś klejem. Po wykręceniu śruby wahacz powinien opaść uwalniając amortyzator. Zdjęcie nr 1.

5) Teraz odkręcamy śruby w bagażniku i wyciągamy amortyzator.

6) Zakładamy ściski ale przez ściskaniem zróbmy sobie znaczniki na "czapce amortyzatora" i na sprężynie, bo dolne mocowanie jest lekko skośne i później może nam nie pasować do wahacza. Uwierzcie mi, drugi raz ściskać amora nie będziecie chcieli. Zdjęcie nr 2.

7) Po odpowiednim ściśnięciu sprężyn i odkręceniu czapki, wyciągamy amor. Wybijamy podkładkę (można sobie pomóc imadłem), przekładamy odbój i podkładkę na nowy amortyzator . Mój odbój był w dobrym stanie tak jak osłona więc nie kupowałem nowych. Zdjęcie nr 3.

8) Zakładamy osłonę, sprężyny i znowu ściskamy aż do momentu kiedy uda nam się założy "czapkę" i załapać górną śrubę. Pamiętamy o naszych znacznikach, żeby nam się pokryły.

9) Gotowy do zamontowania amor ląduje z powrotem w aucie. Po włożeniu "załapmy" śruby w bagażniku ale nie dokręcajmy ich. Następnie wkręcamy śrubę mocującą dolne "widełki" do wahacza. Jak nie zrobiliśmy sobie wcześniej znaczników przy ściskaniu sprężyn to teraz dolne mocowanie może nam nie pasować.

10) Dobra jak dokręciliśmy dolne mocowanie to teraz możemy dokręcić śruby w bagażniku.

11) Pozostaje nam teraz najgorsza robota a mianowicie dokręcenie wahacza poprzecznego. Najlepiej pomóc sobie lewarkiem, który podkładamy w zaznaczonym na zdjęciu nr 4 miejscu na wahaczu. Trochę się pomęczymy. Mi to zajęło chyba godzinę ale jak już śruba załapie to zostaje tylko dokręcenie i sprawdzenie wszystkich śrub, założenie koła i zrobienie porządku z tapicerką w bagażniku.

Mam nadzieję, że komuś przyda się ten opis. Jak macie jakieś uwagi to piszcie. Pozdrawiam Wróbel.


* 6,5.jpg (47.93 KB, 640x480 - wyświetlony 2016 razy.)

* 9.jpg (58.44 KB, 640x480 - wyświetlony 2486 razy.)

* 12.jpg (70.52 KB, 640x480 - wyświetlony 1947 razy.)

* 15.jpg (41.19 KB, 640x480 - wyświetlony 2208 razy.)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 22:15:47 wysłane przez wrobel86zzyzx » Zapisane
Green_Boy
Bywalec
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Marka: Honda   Mitsubishi
Model: EE8   Galant
Silnik:  B16A1   2,5v6
Skąd: Gdańsk

wiadomości: 208


« Odpowiedz #1 : Lipiec 18, 2011, 22:36:18 »

Jeszcze jedna wazna sprawa, srobe od dolnego mocowania amortyzatora skrecamy na zicher dopiero jak auto stoi na kolach zeby tulei szlak nie trafil. I nie wiem czy w tych rocznikach talez na amorku tez jest zbijany tak jak w 4g, jezeli tak to przy rozpietym amorku zbijamy go, porzadnie smarujemy i znika nam problem znaczenia polozenia sprezyny.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.087 sekund z 24 zapytaniami.